vrijdag 9 december 2011

Nu even niet

Soms heb je van die dagen dat je door de dagen heen huppelt en dan plotseling zijn er weer dagen dat je je er door heen moet slepen. Het medische traject om zwanger te worden is zwaar, erg zwaar! Het is één grote emotionele achtbaan en deze dendert maar door. Een nood stopknop zit er niet op.

In je goede dagen kun je de hele wereld aan, maar soms hoeft er maar iets kleins te gebeuren en is een goede dag opeens verandert in een minder goede/slechte dag. De reden kan een berichtje zijn met de verkondiging van het blijde nieuws dat men zwanger is, in de stad lopen en iemand achter een kinderwagen zien lopen of foto's zien van een pasgeboren babietje.....
Het liefst wil ik dan wegrennen en het negeren, maar dat kan niet. Ik kan me niet gaan verstoppen voor het dagelijks leven en zal deze toch het hoofd moeten bieden.

En ondanks dat ik iedereen het ontzettend gun om te mogen ervaren wat het is om zwanger te zijn, om trots acher de kinderwagen te mogen lopen en te pronken, schreeuwt mijn hart af en toe: Nu even niet! En dan voel ik mij soms zo egoistisch........

Monique

1 opmerking:

  1. Hoi Monique,

    Het valt zeker niet mee allemaal.. Je verhaal is zo herkenbaar... Veel sterkte en geluk voor jou in 2012!

    Ik ben inmiddels ook overgestapt naar blogger:
    http://welkomlieffie.blogspot.com/

    Ben alweer helemaal up-to-date!

    Fijne dagen... Liefs van Vee

    BeantwoordenVerwijderen