maandag 14 november 2011

6-2-2011 De Terugplaatsing

Vanmorgen tussen 10 en 11 uur zou ik worden gebeld of er embryo's waren ontstaan en hoe laat de terugplaatsing zou zijn. Wat was ik gespannen en toen ging om 10.15 uur de telefoon.... Van de 7 eitjes waren er 4 bevrucht, 2 zouden er vanmiddag terugggeplaatst worden, 1 zou er in de vriezer gaan en de ander was helaas niet goed genoeg om in te vriezen. De afspraak voor terugplaatsing was om 13.50 uur. Nou ik was helemaal hieperdepiep.

Om 12.00 uur met Angela richting Utrecht vertrokken, nadat we eerst Marijn bij mijn ouders hebben afgezet. Het spreekuur liep al iets uit en om 14.05 uur werd ik de behandelruimte in geroepen. De IVF-arts is toen 20 minuten bezig geweest met het zoeken naar mijn baarmoedermond, maar kon deze niet vinden. Ze werd er ook niet vrolijker op en ik kreeg te horen om om 15.30 uur maar terug te komen aan het het einde van het spreekuur, want dan had ze meer tijd en liep alles verder niet uit. Na ons een uur te hebben vermaakt weer richting IVF-poli. Daar was het spreekuur ondertussen verder uitgelopen en om 16.05 uur werd ik weer binnengeroepen. Ze is toen weer op zoek gegaan naar mijn baarmoedermond, maar helaas weer zonder resultaat. Om 16.35 uur heeft ze besloten de dienstdoende gyn maar te bellen. Deze was thuis, maar zou er met 20 minuutjes zijn. Om 17.05 uur was ze er en zij toen op zoek. En ze is aan het zoeken gegaan, van alles werd er bij gehaald zoals tangetjes, sondes, verschillende maten eendebekken en weet ik allemaal niet meer. Ze begon er over dat de terugplaatsing anders maar morgen moest gebeuren, maar ik heb toen geantwoord dat ik dit niet van plan was en we anders maar richting OK moesten :-) Uiteindelijk is het haar gelukt en stonden we om 17.50 uur weer buiten het ziekenhuis. 4 uur later dan we de afspraak hadden staan voor de terugplaatsing.

Mijn baarmoedermond is altijd wel lastig te vinden, deze ligt blijkbaar ver naar achteren, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Niet alleen ik, maar ook de betreffende artsen vanmiddag niet. Ik weet nu al dat ik morgen het gesprek van de dag ben :-) Angela en ik hebben best wel lol gehad tijdens het hele zoekproces, ook wel de slappe lach maar deze kwam meer door de zenuwen. Dit heb ik nu achter de rug en nu op naar een positieve zwangerschapstest over 2 weken.

Monique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten