maandag 14 november 2011

7-7-2011 Terugplaatsing

Vanmorgen tussen 10 en 11 uur zou ik worden gebeld of er bevruchtingen waren, hoeveel en hoe laat de terugplaatsing zou zijn. Wat heb ik in de zenuwen gezeten en om iets na 10.30 uur kwam het verlossende telefoontje. Er waren 6 embryo's en ik werd om 15.40 uur verwacht voor de terugplaatsing. Helemaal blij en opgelucht richting Utrecht gegaan, maar toch ook wel wat gespannen voor de terugplaatsing. Helder had ik nog voor de geest wat een ellende de terugplaatsing de vorige keer is geweest. Heb dit ook aangegeven voor ik de stoel in klom, maar er werd mij verzekert dat het dit keer zo niet zou gaan. Degene die de terugplaatsing zou doen had ruim 15 jaar ervaring en had nog nooit iemand zonder embryo het ziekenhuis laten verlaten. Nou laat ik dit nu ook niet van plan zijn.

De terugplaatsing ging, voor mijn doen dan, redelijk snel en pijnloos. Er hoefde geen tangetjes en weet ik al wat niet meer aan te pas te komen en op het echoscherm kon ik mee kijken dat de embryo's in mijn baarmoeder werden geplaatst. Ik helemaal blij, maar toch was er ook nog wel een domper.

Het klopt dat er 6 embryo's waren, maar wat ze me vergeten hadden te vertellen aan de telefoon was dat van de 6 embryo's er 2 geschikt waren voor terugplaatsing, maar de andere 4 niet geschikt waren voor invriezing. Ik heb dus geen cryo's :-( Best balen dus.

Maar we gaan er maar vanuit dat deze poging het mag worden en er geen derde ICSI-poging nodig zal zijn. Over 2 weken weten we het.....

Monique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten